6 alternative naturale de indulcitori

Zaharul a fost legat de numeroase probleme de sanatate, de la obezitate la aparitia cariilor dentare. In SUA, Dr Robert Lustig a cerut o taxa pe zahar similara cu cele introduse pe alcool si tutun, numite de el “natura toxica”.In Marea Britanie, zaharul a aparut pentru prima data in secolul al 16-lea, dupa primul val de explorare europeana. Pe atunci zaharul a fost un element de lux, acum in medie consumul este undeva pe la 500-600 grame de persoana pe saptamana. In SUA, consumul este mult mai ridicat, americanii consuma in medie, 22 de lingurite de zahar pe zi – dubla cantitate zilnica recomandata.

1. Stevia
O planta nativa din America de Sud, Stevia este de 300 de ori mai dulce decat zaharul. Aceasta a fost folosita ca indulcitor de secole in America de Sud, iar in Japonia,reprezinta 41% din piata de indulcitori. Stevia nu are calorii si niciun impact glicemic, este potrivita pentru diabetici. Stevia de gaseste pe piata dub forma de pulbere, tabelete sau lichid.

2. Zahar din nuca de cocos
Zaharul din nuca de cocos este un zahar natural, obtinut din seva florilor de nuca de cocos. Aceasta seva se fierbe pana cand consistenta sa devine caramelizata, dupa care se macina si devine o pudra cristalizata. Asemanarea de culoare este similara cu cea a zaharului brun, fapt ce reiese ca este obtinut 100% natural din seva florilor de cocos. Zaharul din nuca de cocos contine mai multe substante nutritive decat alti indulcitori, cum ar fi mierea sau zahurul brun. Il puteti folosi in orice reteta, de la indulcirea bauturilor calde sau reci, pana la prepararea diverselor deserturi.

3. Mierea
Este folosita de mai multe culturi ca remediu pentru multe afectiuni de sanatate,inclusiv ulcer, probleme de digestie si chiar alergii sezoniere. Studiile au aratat ca mierea are proprietati antibaceriene si antimicrobiene. Multi oameni folosesc mierea pe taieturi si zgarieturi pentru a ajuta la lupta impotriva injectiilor. Bogata in itioxidanti, vitamine si minerale, enzime, carbohidrati si fitonutrienti mierea este considerata o alternativa foarte buna si sanatoasa si un remediu pentru multe afectiuni de sanatate.

4. Melasa
Prepararea se face prin zdrobirea trestiei de zahar din care se obtine un suc dulce. Care este apoi foarte bine fiert, transformandu-se intr-un sirop. Siropul asta se numeste MELASA si este una din cele mai sanatoase variante pentru indulcit. Este destul de gros si vascos si este cel mai utilizat in coacere, de asemenea este mai dulce decat zaharul, deci veti avea nevoie de mai putin. Este o sursa buna de calciu, fier,mangan, potasiu si cupru. Melasa a fost cel mai folosit indulcitor pana la sfarsitul secolului 19, deoarece era mult mai accesibil ca pret decat zaharul alb, ce era foarte scump.

5. Sirop de anghinare
Siropul de anghinare este bogat in inulina, un tip de fibre care alimenteaza flora intestinala. Are un gust deosebit de dulce si un indice glicemic foarte scazut, fapt ce este potrivit pentru persoanele diabetice dar si perfect pentru a fi folosit in diete. Cercetarile indica faptul ca inulina din siropul de anghinare, poate imbunatatii sanatatea gastro-intestinala si absorbtia calciului.

7. Lacuma (pulbere)
Lacuma are un gust unic si dulce, parfumat si subtil de artar, ce este des folosita in prepararea deserturilor,fara a face ca nivelul zaharului din sange sa “explodeze”. Este o sursa excelenta de carbohidrati, fibre, vitamine si minerale. Aceasta are o concentartie mare de beta-caroten, ceea ce ajuta la reglarea sistemului imunitar. Lacuma este bogata in fier si vitaminele B1 si B2 si este o alternativa sanatoasa pentru diabetici dar si pentru femeile care alapteaza.

Ca si in cazul tuturor indulcitorilor, acestea trebuie consumate cu moderare. Orice agent de indulcire care este folosit prea in cantitati mari, poate cauza ficatului si se poate transforma in grasimi.

 

Sursa: asociatiaveg.ro

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s